Tuesday, January 12, 2016

Biznes Takaful adalah biznes SERVIS

         X

Salam semua.....

Hari ini alhamdulillah dapat berjumpa client untuk mengambil polisi pendidikan untuk anak beliau besertakan dengan Kad Perubatan AiA Public Takaful. Dari apa feedback yang client perlukan daripada perunding takaful adalah nilai PERKHIDMATAN @ SERVICE yang diberikan untuk mereka. Mereka tindaklah mengharapkan "diary", "planner", "payung" walaupun itu salah satu tarikan, tapi main pointnya adalah service.. Service yang macam mana??? 

                       



Sentiasa keep and touch dgn client, give birthday card, whatsapp birthday, claim status diupdatekan dan byk lagi part part servicing untuk client ini. Jadikan mereka seperti kawan kawan.. Pernah saya diajak oleh client pergi ke showroom kereta mewah. Dia minta pendapat warna dan model yang sesuai untuk biznes beliau.. Woww, sampai mcm tu client mempercayai dengan perunding takaful..

Disini saya membuat kesimpulan JAGA kepercayaan Client dengan kita, Insyallah biznes kita akan maju. Biarlah sedikit closing sale yang berkat, Insyallah Allah akan menggandakan lagi rezeki kita.

- Helmiluqman -






No comments: