Sunday, December 16, 2018

Anggota Bomba Dipukul Oleh Perusuh..



Kita dikejutkan dengan insiden perrebutan tanah Kuil di Kuala Lumpur baru baru ini menyebabkan salah seorang anggota Bomba dan Penyelamat di masukka kedalam ICU akibat di pukul oleh beberapa samsen yang diupah untuk menghuru harakan keadaan.
.
Muhammad Adib dan beberapa anggota lain datang ke tempat rusuhan adalah untuk memadamkan kan kebakaran dua buah kereta yang dibakar oleh puak puak samseng itu.
.
Di dalam kejadian, beliau telah dipukul semasa operasi menyelamat itu. Dan akhirnya adib telah tercedera dan dimasukkan segera ke Hospital berdekatan untuk menerima rawatan.
.

.
Tetapi tidak lama kemudian, Muhammad Adib dimasukka Unit Rawatan Rapi (ICU) kerana komlikasi jantung dan paru paru beliau..
.
Tidak lama kemudian, beliau di masukkan ke Institut Jantung Negara disyaki mengalami masalah jantung akibat kejadian rusuhan tersebut.
.
Pak Aji boleh kesimpulankan, penting nya manfaat Takaful dalam keadaan seperti ni. Dengan itu pihak kerajaan telah menyediakan pelan pelan Takaful Kemalangan Diri dan Takaful Perubatan Khas untuk menyelamat Kakitangan Kerajaan terutamananya anggota-anggota badan beruniform ni.

Untuk maklumat lanjut tentang Pelan Cuepacs ni, anda boleh hubungi Helmiluqman 019-6689551

No comments: