Monday, March 17, 2014

Pentingkah Agent Takaful????

Assalamualaikum...

Ramai client saya memberikan feedback positif mengenai kepentingan agent TAPI tidak kurang juga ade masyarakat kita yang menganggap agent TIDAK DIPERLUKAN. Bagi saya terpulanglah kepada firasat masing masing yang pasti kita hidup ini tidak boleh KESEORANGAN dan tidak mahu tidak mesti akan mengharapkan bantuan orang lain bukan sekadar di dalam konteks takaful tapi juga dalam konteks masyarakat. 
 
 
Situasi di atas sememangnya banyak berlaku di kalangan masyarakat kita. Siapa yang akan di cari jika doctor perlukan kos rawatan RM ribuan ringgit??? Pasti mereka akan mencari agent takaful. Yang dulunya "tiada nilai" dalam kehidupan mereka. Untuk pengetahuan umum, selain itu, banyak tugas agent yang perlu di sempurnakan seperti:
  • Sistem failing setiap client. (very important)
  • Training untuk memantapkan Ilmu mengenai keperluan Takaful
  • Service claim jika ada kemasukkan wad
  • Service tuntutan kematian, hilang upaya dan penyakit kritikal agar dapat membantu dengan cepat.
  • Follow up due date payment jika client payment gunakan cek or direct pay supaya polisi tidak luput.
Ini adalah sebahagian tugas agent takaful yang memberikan komitmen mereka kepada kerja. Bukan sekadar mencari pelanggan baru, tapi perlu juga menjaga client client lama bersama dengan kita. Jesteru itu, kepada mereka yang perlukan perkhidmatan agent, hubungi group sy insyAllah kita memberikan service yang terbaik untuk anda.
 
helmiluqman
AIA Takaful Life Planner


No comments: