Wednesday, May 27, 2015

SIMPAN OH SIMPAN

Malam semalam kul 9.30 mlm saya berjumpa denga prospek yang inginkan maklumat medikal kad famili. Alhamdulillah repond yang baik dari beliau. Apabila prospek ini bertanyakan "SIMPANAN" di dalam  pelan Invesment Link ini mudah je saya menjawab. Sememangnya ada "PELABURAN" di dalam pelan ini TETAPI bukanya bertujuaan sewenang wenangnya nak digunakan. Untuk pengetahunan semua, setiap bilangan riders dan basic di dalam pelan Perlindungan mempunyai
"CHARGE" ataupun "YURAN" masing-masing. Yuran ini di ambil dari sumbangan peserta dan yuran ini bukanlah "STATIC" sehingga matang. Ia berubah mengikut umur peserta. Yuran yang paling banyak chargenya adalah Kad Perubatan. Oleh itu, untuk mengekalkan sumbangan bulanan ini, maka pihak Takaful akan "deducted" dalam bentuk unit setiap bulan. Andaikata tabungan peserta TIDAK MENCUKUPI "insufficient fund" maka peserta perlu menambah sumbangan bagi menampung tabung simpanan tersebut.



Untuk itu kami di AIA Public Takaful menyediakan pelan Purely Saving untuk bertujuan Simpanan. Sifat manusia sentiasa inginkan belaja apabila di simpan, itu dah menjadi lumrah alam. Jadi pelan simpanan amat unik kerana adal boleh memilih tempoh simpanan yang singkat 10 tahun atau pun 20 tahun dan setiap 2 tahun peserta akan menerima "RETURN CASH PAYOUT" bertujuan memastikan simpanan peserta "KEKAL" dan "BERTAMBAH". Pelan ini juga menyediakan "ASET HIBAH" bermula dari RM 15,000 hingga RM 100,000,000 bagi mereka berminat dengan pelan simpanan ini.



Pelan simpanan ini sememangnya TERBAIK kerana memastikan simpanan peserta KEKAL DAN BERGANDA. Faedah kematian akibat kemalangan, pihak takaful akan mengandankan Aset Hibah 200% kepada waris bagi memastikan waris dapat meneruskan kehidupan yang akan datang.

Bagi mereka yang berminat mengetahui pelan Gandakan Simpanan ini boleh hubungi saya Helmiluqman.

No comments: